La oss møte

Monarchy Studio AS

alter-text
Monarchy Studio

Monarchy Studio er en boutique frisørsalong som ble kåret til Årets Frisørbedrift i 2024, av NHO Service og Handel/NFVB.

Når du besøker Monarchy er det ikke vanskelig å forstå hvorfor. Ingenting er overlat til tilfeldighetene. Alle detaljer bærer preg av at et besøk hos Monarchy skal være et avbrekk fra hverdagen og en opplevelse.

Som innehaverne Morten og Hanne sier; «Hos Monarchy har vi gjester, ikke kunder.»

Deres utfordring

For Monarchy har regnskap og administrative oppgaver historisk sett betydd mindre fritid.

«Eibl hjelper meg til å få mer fritid. Så enkelt er det.» - Morten Jensen, Monarchy Studio

Med et kompromissløst fokus på fag, opplevelse for gjestene sine, samt et ønske om å bruke mest mulig tid på det de er gode på, så er det minimalt med tid igjen til administrative oppgaver.

Som mange sikkert kan kjenne seg igjen i, så har dette betydd at administrative oppgaver, regnskap og økonomi, har gått på bekostning av egen fritid og helger.

Løsningen

Med vår visjon om å skape balanse i livet og regnskapet var dette en perfekt utfordring for oss.

Måten dette ble løst på var gjennom vårt moderne, digitale og forenklende regnskapskonsept, vårt fokus på nærhet til kunden og vår uttalte holdning om «ser vi en mulighet til å forenkle, så tar vi den».

Digitalt og moderne regnskap

På toppen av det prisvinnende regnskapssystemet PowerOffice Go leverer vi et heldigitalt regnskaps- og lønnskonsept til Monarchy, hvor tallene deres alltid er oppdatert.

Alle bilag er digitalisert før Monarchy ser dem, slik at de ikke trenger å forholde seg til et eneste papir. Tiden hvor betalinger av regninger punches i nettbank, eller permer må fraktes og oppbevares, er altså forbi. Det samme er å vente på at regnskapet skal bli klart.

alter-text

Ved å heldigitalisere regnskapet på denne måten, gir det Monarchy fleksibiliteten de trenger til å fullføre de administrative oppgavene raskt og enkelt - og fra hvor som helst.

Med PowerOffice Gos skyløsning og mobilapp, kan de når som helst:

  • Godkjenne regninger og gjennomføre betalinger
  • Sender inn kvitteringer eller reiseregninger
  • Til enhver tid se oppdatert resultat og saldo på konto

Med andre ord; alt digitaliseres og forenkles, uten at man mister kontroll eller oversikt.

«Ser vi en mulighet til å forenkle for kunden, så tar vi den», - Frank Johan Karlsson, Eibl

Nå skal det sies at et heldigitalt regnskap, for Monarchy, ikke var noe nytt når de valgte bytte regnskapsfører, men noen utfordringer gjenstod.

Mål om å forenkle

Eibl har en uttalt holdning om «ser vi en mulighet til å forenkle, så tar vi den». Det kom tidlig frem at Monarchys regnskap ikke alltid var oppdatert, og noen betalinger måtte fortsatt gjøres i nettbanken.

«De fikset det bare!» - Morten Jensen, Monarchy Studio

Det ble derfor laget en integrasjon mellom kassesystemet Fixit og PowerOffice Go. På denne måten blir inntektene lest inn i PowerOffice Go når oppgjøret er tatt i kassen.

Deretter sørge vi for å fjerne en elles irriterende og tidkrevende betalingsoperasjon, slik at den i praksis var automatisert bort.

Hør Morten fortelle om hvor enkelt det er å bytte regnskapsfører
Nærhet til kunden

Det er lett for å tenke at når regnskapet blir heldigitalt og forenklet, så trenger vi heller ikke å snakke sammen. Dette tror vi er helt feil.

På samme måte som Monarchy ønsker å tilby gjestene sine en opplevelse, ønsker vi å skape en positiv forandring i kundens liv – noe som er et kontinuerlig arbeid.

«… det vi driver med hele tiden er gjøre hverdagen bedre for folk, så da er det veldig kjekt at noen passer på oss også.» - Morten Jensen, Monarchy Studio

Derfor tror vi at nærhet til kunden, og løpende dialog, er viktig. Akkurat dette skulle vise seg å bli avgjørende for Monarchy.

Nærhet til kunden Det er lett for å tenke at når regnskapet blir heldigitalt og forenklet, så trenger vi heller ikke å snakke sammen. Dette tror vi er helt feil.

På samme måte som Monarchy ønsker å tilby gjestene sine en opplevelse, ønsker vi å skape en positiv forandring i kundens liv – noe som er et kontinuerlig arbeid.

Derfor tror vi at nærhet til kunden, og løpende dialog, er viktig. Akkurat dette skulle vise seg å bli avgjørende for Monarchy.

Resultat

Monarchy valgte å bytte til tross for at de ikke var misfornøyd med sin tidligere regnskapsfører.

«Vi har fått en enklere hverdag, og det er veldig lett å skifte regnskapsfører» - Morten Jensen, Monarchy Studio

De så merverdien av et moderne, heldigitalt og forenklet regnskap, samt å ha en regnskapsfører med et genuint ønske om å kontinuerlig forbedre hverdagen deres.


call to action image

Driver du innen frisør og velvære?

Les mer om hvordan vi kan forenkle også din regnskapshverdag, slik vi har gjort for Årets Frisørbedrift 2024.

Regnskap for frisør og velvære